Zdrowie

16 skutecznych środków na walkę z refluksem żołądkowo-przełykowym.

16 skutecznych środków na walkę z refluksem żołądkowo-przełykowym.

Obawiasz się zjedzenia następnego posiłku, ponieważ prawdopodobnie spowoduje to zgagę? Budzisz się w nocy, ponieważ leżenie powoduje uczucie pieczenia w klatce piersiowej? Masz dość leków zobojętniających, które nie robią nic, tylko tymczasowo maskują problem? Około 20 procent ludzi ma dziś problem z refluksem, co ma duży wpływ na ich codzienne życie.

Chociaż leki zobojętniające mogą pomóc w ograniczeniu pieczenia w tym momencie, wiesz, że po prostu wróci następnego dnia – a koszty rosną bez żadnego rozwiązania. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele naturalnych, łatwych i niedrogich środków, które pomagają rozwiązać problem z przyczyn źródłowych.

Jak przebiega refluks?

Refluks jest spowodowany ze względu na zbyt małą ilość kwasu żołądkowego. Jeśli wytwarza się go zbyt mało, pokarm i kwas zatrzymają się w żołądku, opóźniając jego opróżnienie. Im dłużej pokarm znajduje się w żołądku, tym większe ryzyko podrażnienia, co powoduje uczucie zgagi.

Oczywiście, refluks może także wystąpić, gdy mamy wysoką kwasowość żołądka (stan zwany hiperchlorhydrią); ale dla wielu z nas dzieje się tak dlatego, że żołądek nie wytwarza wystarczającej ilości kwasu (tzw. hypochlorhydria). Podczas leczenia lekiem zmniejsza się wytwarzanie kwasu w żołądku; problem często tylko się pogarsza, ponieważ powoduje jeszcze mniejszą produkcję kwasu. Może to spowodować niedobory składników odżywczych i białek, nieprawidłowego wchłaniania i nie tylko.

16 środków na walkę z refluksem

Poniżej przedstawiamy listę środków, które pomogą Ci zwalczyć problem z refluksem.

1. Zwiększ produkcję kwasu przy pomocy octu jabłkowego

Ocet jabłkowy jest jednym ze skuteczniejszych codziennych środków na refluks żołądkowy. Jest to łagodny napój wytwarzający kwasy, który może pomóc w zwiększeniu produkcji kwasu w żołądku, jeśli jego poziom jest zbyt niski.

Aby go wypić, wymieszaj 1 łyżkę octu z 120-180 mililitrami wody przed każdym posiłkiem. Aby uzyskać jeszcze więcej wsparcia, dodaj 1 łyżeczka soku z cytryny do tego napoju. Jeśli w trakcie posiłku doznajesz pieczenia lub masz problem z rozbijaniem jedzenia, wypij większą ilość tej mieszaniny.

2. Enzymy trawienne

Podobnie jak kwas żołądkowy, enzymy są również ważnym czynnikiem rozkładającym spożywany pokarm. Niezależnie od tego, czy masz niską zawartość enzymów trawiennych, czy też musisz chwilowo zrekompensować niską zawartość kwasu żołądkowego, zażywanie enzymów trawiennych może być dobrym krótkoterminowym rozwiązaniem, które naturalnie wspomaga trawienie.

Większość ludzi nie musi przyjmować ich przez resztę swojego życia, ale dobrze jest dodać je podczas pracy nad zwiększeniem produkcji kwasu.

3. HCL i pepsyny

Kwas chlorowodorowy to kwas naturalnie występujący w twoim żołądku, który rozkłada makra takie jak białka. Jeśli jednak stosowałeś leki obniżające produkcję kwasu w miarę upływu czasu, może to być niewystarczające. Przyjmowanie HCL może bezpośrednio pomóc w rozwiązaniu problemu deficytu.

Warto zauważyć, że te rozwiązanie nie jest dla wszystkich. Zwłaszcza jeśli masz infekcję żołądka, taką jak helicobacter pylori, w której więcej kwasu może pogorszyć sytuację. Przed zażyciem HCL należy najpierw skonsultować się z lekarzem.

Łatwym sposobem sprawdzenia, czy działa, jest odczucie ciepłego uczucia w żołądku. Jeśli go nie czujesz, rozważ zwiększenie dawki, aż poczujesz uczucie rozgrzewające. Suplementacja HCL powinna być przeprowadzana krótkoterminowo. Po krótkim czasie ciało powinno być w stanie samodzielnie wytworzyć odpowiednie poziomy kwasu.

4. Jedz częściej, ale mniejsze posiłki

Im więcej jesz, tym trudniej jest utrzymać w należytym stanie przewód pokarmowy. Zwłaszcza jeśli brakuje ci wystarczającej ilości kwasu i enzymów, aby rozdrobnić jedzenie, duże posiłki mogą być szczególnie kłopotliwe.

Często rozmiary porcji wymykają się spod kontroli, co nie pomaga w tej sprawie. Kiedy jesz w domu, jedz mniejsze posiłki, używaj mniejszych talerzy. Może się wydawać, że jest to szokująco mała ilość jedzenia, ale jest to odpowiednia ilość i to, z czym może poradzić sobie twoje ciało.

5. Unikaj ostrych potraw w diecie

Prawdopodobnie wiesz, że jeśli masz refluks, ostre potrawy nie pomagają. Jalapeños, pieprz cayenne, ostry sos – te składniki mogą smakować wyśmienicie, ale nie są dla Ciebie odpowiednie. Podczas gdy pracujesz nad zrównoważeniem właściwych poziomów kwasów w przewodzie pokarmowym, staraj się unikać żywności zawierającej pikantne składniki, aby nie pogłębić problemu.

Innymi przyprawami, którymi możesz się delektować, są kminek, czarny pieprz i kurkuma. Szczególnie kurkuma jest doskonała dla zdrowia trawiennego, ponieważ jest jednym z najsilniejszych składników przeciwzapalnych.

6. Usuń z diety pokarmy mogące powodować stan zapalny

Dużym czynnikiem przyczyniającym się do refluksu jest jedzenie, które spożywasz. Jeśli jest to jedzenie, które twoje ciało rozpoznaje, organizm nie będzie miał z nim problemu. Jeśli jednak jest wysoce przetworzone i drażniące, może powodować problemy, takie jak refluks żołądkowy, wzdęcia i gaz.

Typowe produkty mogące powodować zapalenie to: gluten pszenny, pasteryzowany nabiał i cukier rafinowany. Silnie przetworzone i zmienione z pierwotnego stanu pożywienia, organizm prawie nie rozpoznaje ich jako pokarmu, który może powodować niestrawność żołądka i często refluks kwasu.

Zwłaszcza jeśli masz problemy z trawieniem tych produktów spożywczych, może to spowodować obciążenie już wyczerpanego kwasu lub enzymu. Aby pomóc w uzupełnieniu całego systemu, najlepiej po prostu unikać tych produktów i skupiać się wysoce wartościowych produktach, takich jak owoce i warzywa.

7. Wyeliminuje inne szkodzące pokarmy

Jeśli chcesz dać swojemu organizmowi najlepszą szansę rozwiązania problemu z refluksem, ważne jest, aby znać wszystkie produkty, które przyczyniają się do jego pogorszenia.

Do innych znanych szkodliwych produktów należą alkohol, czekolada, napoje gazowane, tłuste i smażone potrawy, czosnek, cebula, pikantna żywność, mięta, pomidory, pomarańcze i inne kwaśne pokarmy i napoje.

Możesz je tymczasowo wyłączyć z jadłospisu na kilka miesięcy lub na czas nieokreślony, jednocześnie pozwalając swojemu systemowi leczyć się za pomocą innych środków z tego artykułu.

8. Włącz do diety kojące produkty

Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele fantastycznych pokarmów, które mogą wesprzeć twoje wysiłki w celu rozwiązania problemu refluksu.

Należą do nich kefir, bulion, fermentowane warzywa, kombucha, ciemne warzywa liściaste, karczochy, szparagi, ogórki, dynia, świeże ryby, a także zdrowe tłuszcze (takie jak awokado, migdały i miód).

Łagodne i przeciwzapalne, te pokarmy nie tylko zapobiegną refluksowi, ale także pomogą uspokoić ciało i pobudzić gojenie obszarów w przewodzie pokarmowym.

9. Żuj, żuj, żuj!

Żucie jest kluczową częścią trawienia. Jeśli nie przeżujesz wystarczająco, to twoje ciało musi zużyć więcej zasobów (takich jak kwas i enzymy), aby strawić później przełknięty pokarm.

Aby uniknąć dalszego stresowania systemu, po prostu żuć więcej! Ile? Staraj się żuć 30 razy każdy kęs.

Żuca sygnały do twojego organizmu, że potrzebuje uwolnić enzymy trawienne i wytworzyć kwas, aby rozpocząć proces trawienia. To także przyciąga produkcję śliny, która ma kluczowe enzymy, które zaczynają rozkładać jedzenie bezpośrednio w twoich ustach. Wasze warzywa, kombucha, ciemne warzywa liściaste, karczochy, szparagi, ogórki, dynia, squash, dziko odławiane ryby, zdrowe tłuszcze jak awokado, migdały, i miód.

Nie pikantne i przeciwzapalne, te pokarmy nie tylko zapobiegną refluksowi, ale także pomogą uspokoić ciało i pobudzić gojenie i odmłodzenie komórkowe w przewodzie pokarmowym.

10. Masaż górnej części brzucha

Często kwas może spłynąć do dolnej części przełyku, powodując rzeczywiste uczucie zgagi.

Aby uspokoić i wzmocnić zastawkę oddzielającą żołądek od przełyku, możesz delikatnie masować ją u podstawy klatki piersiowej w samym środku.

Używając wskazującego i środkowego palca, pocieraj ten obszar kolistymi ruchami, aby utrzymać odpowiednią funkcjonalność.

11. Pij więcej wody

Łatwym sposobem na złagodzenie pieczenia jest picie większej ilości wody. Może to pomóc w rozcieńczeniu zbyt dużej ilości kwasu żołądkowego lub wciągnięciu kwasu i pożywienia do ruchu, zmniejszając w ten sposób uczucie refluksu.

12. Oceń swoje poziomy stresu

Stres może mieć ogromny wpływ na trawienie, więc zacznij zwracać uwagę na to, czy doświadczasz refluksu w czasach dużego stresu.

Kiedy jesteśmy zestresowani, nasze ciała są w trybie walki, a nie odpoczynku i trawienia, co może powodować problemy z opróżnianiem żołądka, w tym z kwasem. Może to również spowodować, że twój system zacznie szaleć, wytwarzając zbyt dużo lub za mało kwasu, co może prowadzić do refluksu kwasu.

Rozważ ćwiczenia oddechowe, aby zmniejszyć stres. Możesz rozważyć rozpoczęcie ćwiczeń jogi lub medytacji.

13. Pij sok z aloesu

Sok z aloesu ma niesamowite właściwości kojące dla przewodu pokarmowego, szczególnie jeśli istnieje problem z refluksem.

Wypij połowę szklanki ekologicznego soku z aloesu (ważne, aby znaleźć markę bez cukru) przed posiłkiem lub w dowolnym momencie dnia, w którym wystąpi refluks żołądkowy.

14. Nie jedz późno w nocy

Czy kiedykolwiek położyłeś się w łóżku krótko po zjedzeniu i poczułeś pieczenie? Dzieje się tak dlatego, że jedzenie i kwas nadal są w twoim żołądku. Kiedy kładziesz się, podnosi się w pobliże przełyku.

Idź spać nie wcześniej niż dwie godziny po jedzeniu, ponieważ chodzi o ilość czasu potrzebnego na jedzenie, aby opuścić żołądek i wejść do jelit. Więc jeśli idziesz spać około 22, zjedz nie później niż o 8 wieczorem.

15. Kojące zioła

Podobnie jak sok z aloesu, istnieją również zioła na uspokojenie i ochłodzenie systemu przed refluksem. Należą do nich korzeń prawoślazu, rumianek i korzeń lukrecji. Wszystkie zioła, które można przyjmować w kapsułkach, nalewkach lub postaciach ziołowych, są łatwe do znalezienia oraz mają niezwykłe korzyści dla zdrowia trawiennego.

Nie tylko przeciwdziałają pojawieniu się refluksu, ale także pomagają łagodzić i leczyć uszkodzoną wyściółkę jelita.

16. Użyj sody oczyszczonej

Soda oczyszczona ma wiele zalet zdrowotnych i może również przynieść ulgę przy refluksie. Może obniżyć poziom kwasu żołądkowego, więc należy go stosować z rozsądkiem.

Zmieszaj ½ łyżeczki sody oczyszczonej w ¼ szklanki wody. Jeśli po kilku minutach nadal czujesz pieczenie, powtarzaj spożywanie tej mikstury, aż uczucie minie.

Ważne jest, aby robić to tylko wtedy, gdy pracujesz nad podniesieniem normalnego poziomu kwasu, ponieważ pomoże to rozwiązać przyczynę problemu. Soda oczyszczona jest znacznie bardziej naturalną i zdrową alternatywą dla ciężkich leków zobojętniających kwas żołądkowy.

Comment here