Biznes i finanse

13 skutecznych metod na pozyskanie klienta

13 skutecznych metod na pozyskanie klienta

Niezależnie od niszy, nieustannie musimy walczyć o klienta. Pozyskiwanie nowych odbiorców, jest gwarancją rozwoju firmy i zwiększaniu zysków. Należy jednak pamiętać, że konkurencja także nie śpi i podejmuje odpowiednie kroki. W tym artykule przedstawimy 13 rozwiązań, które pozwolą na skuteczne pozyskanie nowych klientów. Większość z nich będzie dotyczyć działań w internecie, który jest olbrzymim medium i środkiem, pozwalającym trafić do praktycznie każdego odbiorcy.

Responsywna strona internetowa i pozycjonowanie.

Potraktuj swoją witrynę jako wizytówkę firmy. Stwórz wartościowe treści, dodaj filmy i zdjęcia. Zadbaj (nienachalnie) o to, aby odwiedzający Twoją stronę klient wybrał właśnie Twoje usługi lub produkt. Wyeksponuj treści dotyczące obszarów, które wyróżniają Ciebie na tle konkurencji. Zawrzyj tzw. C2A (call to action), czyli zwroty zachęcające odbiorcę do konkretnego działania.

Co zrobić, aby klienci trafiali na Twoją stronę? Świetnym pomysłem jest skorzystanie z usług pozycjonowania. Prawidłowo przeprowadzona kampania przez specjalistów, zapewni nam stały, regularny ruch na stronie. Zadbaj o swoją widoczność w sieci!

Kampanie reklamowe.

Tutaj mamy szerokie pole do popisu. Google Ads, Facebook Ads, reklamy na Instagramie, to tylko przykłady tych najpopularniejszych środków. Warto zatrudnić specjalistę z tego zakresu, ewentualnie zlecić to zadanie agencjom.

Reklama nie musi się ograniczać jedynie do internetu. Inne proponowane rozwiązanie to wykup reklam w: radio, telewizji, gazetach. Prawidłowo przeprowadzone kampanie reklamowe to niezwykle skuteczna metoda pozyskiwania nowych klientów. Zainwestowane fundusze, często szybko się zwracają.

Aktywność w social mediach.

Facebook, twitter czy instagram to olbrzymie medium, skupiające mnóstwo potencjalnych klientów. Prowadzone w ciekawy, atrakcyjny sposób konta firmowe, potrafią przyciągnąć nowych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Kampanie viralowe, pełnią znaczącą rolę we współczesnym marketingu.

Call Center.

Przekonywujący telemarketerzy, posiadający wysokie umiejętności sprzedażowe, są w stanie pozyskać cały szereg nowych odbiorców. Możemy stworzyć zespoł call center w obrębie swojej firmy lub skorzystać z usług outsourcingu.

Portale ogłoszeniowe i porównywarki cen.

Wiele osób w poszukiwaniu produktów, korzysta z portali typu OLX, Allegro. Dobrym pomysłem jest, więc promowanie tam swoich produktów i usług, przy niewielkim nakładzie finansowym. Kolejna opcja, która bardzo się rozwinęła w ostatnich latach to porównywarki cen np. Ceneo, Nokaut, z których coraz częściej korzystają nasi rodacy.

Influencerzy, liderzy opinii.

Ciekawy pomysł na szybkie dotarcie do tysięcy odbiorców. Takie zasięgi potrafią generować osoby popularne w sieci. Najczęstszym przykładem są influencerzy na instagramie, ale także mogą to być youtuberzy czy blogerzy. Istnieją dwie opcje współpracy: barter lub gotówka. Kilka pozytywnych słów o naszym produkcie lub usłudze, z pewnością zachęci sporą liczbę ludzi do bliższego zainteresowania się tematem.

Newsletter i mailing.

Kto z nas nie przegląda skrzynki mailowej co najmniej raz dziennie? Wiadomości w atrakcyjnej szacie graficznej, z zachęcająco skonstruowaną treścią, z pewnością przyciągną wzrok i wzbudzą zainteresowanie. Częstym rozwiązaniem jest również kuszenie odbiorców zniżkami, okazyjnymi cenami. Bazę mailingową możemy budować sami lub zakupić dostęp do już gotowych.

Sponsoring i patronat.

Lokalny klub piłkarski, maraton, festiwal miejski, to tylko niektóre z przykładów. W zależności od funduszy Twojej firmy, możesz sponsorować małe lokalne przedsięwzięcia lub te największe ogólnokrajowe. W ten sposób świetnie budujesz markę swojej firmy. Idealną sytuacją jest sponsorowanie wydarzeń, powiązanych tematycznie z Twoim biznesem.

Artykuły gościnne i content marketing.

Jako ekspert w danej dziedzinie lub osoba o odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu, masz możliwość kształtować wiedzę i opinię wielu osób. Możesz to robić poprzez umieszczanie wpisów na blogu, stronie firmowej. Inną opcją są artykuły gościnne lub sponsorowane, na innych stronach internetowych. Wybierz witryny o dużym potencjale ruchu i podziel się swoim zdaniem na dany temat. Nie zapomnij się podpisać i dodać notki o sobie oraz swojej firmie. Ostatnimi czasy, popularną formą dzielenia się wiedzą jest również podcast.

Rabaty, kupony, obniżki cen.

Coś co Polacy lubią najbardziej. Zakomunikuj w różnych formach, poprzez różne środki przekazu o fakcie wprowadzenia promocji. Istnieją specjalnie stworzone domeny, które regularnie uaktualniają opisy różnorodnych promocji. Gwarantujemy, to przyciągnie klientów jak magnez. Oczywiście unikaj sytuacji sztucznych zawyżeń, a następnie obniżek cenowych. Promocje muszą być realne i atrakcyjne dla odbiorców.

Konferencje, targi, wystawy.

Pierwszy przykład pozyskania nowych klientów, który odbywa się poza internetem. Trzeba powiedzieć, że jest to sposób bardzo skuteczny. Przez takie zorganizowane spotkania ludzi z branży i nie tylko, możemy spotkać się, poznać i porozmawiać z potencjalnymi klientami. Możemy także nawiązać nowe, interesujące kontakty biznesowe. Poszukuj informacji o takich zdarzeniach i bierz w nich czynny udział.

Ulotki, broszury, katalogi.

Kolejna forma promocji poza internetem. Stwórz atrakcyjne i przyciągające uwagę materiały reklamowe. Następnie kolportuj je w miejscach, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Zawrzyj w nich najważniejsze informacje o Twojej firmie, ciekawą ofertę oraz koniecznie dane kontaktowe.

Outsourcing.

Zleć po prostu cały proces pozyskania nowych klientów, firmie specjalizującej się w tej dziedzinie. Jest to znakomite rozwiązanie, na którym zaoszczędzisz swój cenny czas. Będziesz otrzymywać raporty z bieżących działań, obserwując rozwój sytuacji. Zaufaną, zweryfikowaną firmą z potwierdzonymi wynikami, oferującą usługi generowania leadów jest Get-Lead. Sprawdź ich ofertę: https://get-lead.pl

Podsumowanie

Istnieje wiele form dotarcia do nowych, potencjalnych klientów. Niesamowite możliwości daje nam Internet, gdzie odbywa się szereg działań marketingowych. Zawarte w tym artykule metody, przeprowadzone w prawidłowy sposób przez specjalistów, pozwolą skutecznie pozyskać nowych klientów. Dokładnie zaplanuj działanie, skorzystaj z usług fachowców, a Twoja działalność będzie stale się rozwijać, przynosząc coraz większe zyski.

Comment here